6.30 - 8.30
- Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci.
- Korzystanie z gier i układanek stolikowych.
8.30 - 9.00
- Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę, zabawy logopedyczne).
- Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci.
- Zestaw ćwiczeń porannych i czynności higieniczno – porządkowe.
9.00 - 9.30
- I Śniadanie
- Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku.
- Kulturalne zachowanie się przy stole.
- Czynności związane z higieną osobistą.
9.30 - 12.30
- Zajęcia dydaktyczne realizowane z całą grupą.
- Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, podejmowane
z inicjatywy dzieci, manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne, inne – służące realizacji pomysłów dzieci.
- II śniadanie
- Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca
z dzieckiem uzdolnionym (pozostałe dzieci zabawy dowolne).
- Zabawy dowolne na placu zabaw, obserwacje przyrodnicze lub otaczającego środowiska, zabawy ruchowe w sali, praca w kąciku przyrody, spacery, wycieczki, zabawy ruchowe.
- Czynności higieniczno – porządkowe.
12.30 - 13.00
- Obiad - drugie danie
- Pogadanki na temat zdrowego sposobu odżywiania się.
- Dbanie o utrzymanie czystości na stolikach.
- Czynności związane z higieną osobistą.
13.00 - 14.45
- Leżakowanie.
- Bajkoterapia, ćwiczenia relaksacyjne, odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej, słuchanie bajek.
- Czynności związane z higieną osobistą.
14.45 - 15.00
15.00 - 17.00
- Zabawy wg inicjatywy dzieci w kącikach tematycznych.
- Praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym.
- Prace porządkowe.
Pobyt na świeżym powietrzu uzależniony jest od warunków atmosferycznych.